Novinky a zajímavosti

Diagnostika a oprava mechatroniků

Optimalizace softwaru automatické převodovky změna parametrů řazení s možností zvýšení výkonu motoru

 

 

Od 1.1.2017 na námi dodané hydrodynamické měniče poskytujeme záruku 24 měsíců!!

 

 

Úprava a zesílení automatické převodovky pro terenní vozy

- upravujeme a zesilujeme převodovky pro terénní vozy za účelem změny parametru řazení a zvýšení odolnosti

POSTUP:

1/ diagnostika vozu

2/ demontáž a rozložení převodovky

3/ zjištění případného opotřebení a poškození

4/ konzultace se zákazníkem ohledně rozsahu opravy a úpravy 

5/ po odsouhlasení rozpočtu následuje kompletace

 

ROZDĚLENÍ OPRAV A ÚPRAV

LEVEL 1

- standartní obložené a ocelové lamely

- standartní hard parts

- úpravou hydraulického rozvaděče se změní parametry zrychlení a zpevnění řazení 

- standartní hydrodynamický měnič ( lze volit z nastavení LOW STALL, MEDIUM STALL, HIGH STALL )

 

LEVEL 2

- jiným typem lamel dojde ke zvýšení kapacity spojek

- v případě brzdového pásu dojde k instalaci širšího

- speciálními přípravky se zvyšuje těsnost spojek

- standartní hard parts

- výměna standartních akumulátorů za speciální

- úpravou hydraulického rozvaděče se změní parametry zrychlení a zpevnění řazení 

- standartní hydrodynamický měnič ( lze volit z nastavení LOW STALL, MEDIUM STALL, HIGH STALL )

 

LEVEL 3

- instalace závodních obložených a ocelových lamel

- montáž spojkových bubnů se zvýšenou kapacitou a pevností

- v případě brzdového pásu se instaluje závodní

- instalace tvrzených planetových soukolí, vstupní a výstupní hřídele

- speciálními přípravky se zvyšuje těsnost spojek

- úpravou hydraulického rozvaděče se změní parametry zrychlení a zpevnění řazení 

- montáž hydrodynamického měniče s vyšším počtem lamel ( lze volit z nastavení LOW STALL, MEDIUM STALL, HIGH STALL )

- v případě zájmu upravujeme software řídící jednotky motoru a převodovky ( upravená data lze opětovně vrátit do původních hodnot )

Přehrátím řídící jednotky je možno:

- změnit rychlost řazení 

- posouvat přeřazení jednotlivých rychlostních stupňů, otáčky + -

- zvýšit maximální rychlost vozu

- zvýšit výkon motoru

 

LEVEL 4 ( motory s kompresorem )

Stejné kroky jako LEVEL 3 s rozdílem v hydrodynamickém měniči.

- měnič je opatřen speciálním kruhovým úchytem, který zabraňuje poškození ( prasknutí ) setrvačníku vlivem vysokého výkonu motoru

V oblasti oprav automatických převodovek Nissan Pathfinder jsme dosáhli převratné změny

Od roku 2002 je do vozu Nissan Pathfinder montována 5rychlostní automatická převodovka Jatco RE5R05A. Brzy jsme se začali setkávat se stížnostmi majitelů těchto vozů na velmi slabý přenos kroutícího momentu na nápravy, kdy i při relativně malém stoupání je potřeba při rozjezdu sešlápnout plynový pedál někdy i na polovinu jeho celkového chodu. V některých případech zejména při tažení přívěsu i „plný plyn“ - následně dochází k vážným poruchám automatické převodovky. Toto se majitelům jevilo jako nízký výkon motoru, ale není tomu tak.

Dostatečný výkon motoru se ztrácí v hnacím ústrojí vlivem nedostatečného přítlaku jednotlivých spojek což vede ke ztrátě přenosu kroutícího momentu a následně poškození převodovky která je velmi namáhaná s ohledem na váhu vozu. Využili jsme naše bohaté zkušenosti z úprav automatických převodovek pro tahání přívěsů a přinášíme unikátní řešení tohoto problému.

Jak postupujeme:

  1. Pokud není automatická převodovka poškozená provedeme výměnu oleje speciálním přístrojem kdy je vyměněna celá náplň a vyčištěn hydraulický systém. Při již poškozené převodovce provedeme její opravu včetně hydrodynamického měniče popřípadě její posílení.
  2. Provedeme demontáž, rozložení a vyčistění hydraulického rozvaděče.
  3. Původní ventily a pružinky které ovládají přítlak jednotlivých spojek nahradíme speciálně vyvinutými ke zvýšení hydraulického tlaku v obvodech spojek.
  4. V separační desce která rozděluje horní a spodní díl hydraulického rozvaděče zvětšíme speciálními vrtáky určené otvory a tím zvýšíme průtok oleje do spojek v daném čase.
  5. Sestavíme hydraulický rozvaděč, provedeme kontrolu solenoidů a jejich vyčištění případně výměnu poškozených.
  6. Nainstalujeme nový olejový filtr a namontujeme hydraulický rozvaděč do automatické převodovky. Provádí se přímo na voze není nutná demontáž převodovky.
  7. Naplníme převodovku olejovou náplní, zprovozníme vozidlo a diagnostickým zařízením provedeme smazání adaptačních hodnot. Po té následuje zkušební jízda.

Výsledkem je okamžitá reakce vozu na plynový pedál rychlejší přeřazení mezi R-D pevné a rychlé řazení jednotlivých rychlostních stupňů, rychlé podřazení při potřebě předjetí a ke stabilizaci teploty převodového oleje kdy nedochází ke krátkodobému přehřívaní vlivem zvýšené zátěže.

Tato převodovka je montována rovněž do vozů:

  • Nissan: Navara, Patrol, Frontier…
  • Kia: Sorento…
  • Mitsubithsi: Pajero…
  • Infinity: FX, EX…